Employee journeys

Recruitment is veel meer dan  CV's schuiven en een standaard werving & selectie proces. Het succes van Recruitment hangt van een breder scala aan onderwerpen af.. Vanuit een Integrale visie in de vorm van een Employee Journey kan veel meer waarde uit de Recruitment investering gehaald worden en zal gericht moeten zijn  op mens, team en organisatie

 

Naast het aantrekken zal een organisatie zich ook moeten richten op betrekken en, behouden van medewerkers en gericht moeten zijn op korte en lange termijn doelstellingen. Hieronder vallen het vitaliseren en  ontwikkelen van medewerkers. Teams met meer diversiteit, meer vitaliteit en betrokkenheid zijn effectiever, flexibeler en innovatiever, hetgeen leidt tot minder verloop, minder stress, burn out en verzuim bij nieuwe medewerkers.


Van recruitment, Vitaliteit en Re-integratie naar Employee Journey

Het succes van een (nieuwe) medewerker is van veel meer afhankelijk dan de werving & Selectie. Er is een integrale visie nodig op uitdagingen van verloop, verzuim, vitaliteit en betrokkenheid tegen te gaan. Onze visie met bijbehorend model biedt hier een oplossing voor. Ons New Hire Employee Journey Model is vanuit verschillende niveau's integraal te noemen:

 

  • Integrale visie op de mens: een medewerker is meer dan een CV en comptenties
  • Integrale visie op Teams en Organisatie: een team is meer dan zijn werkprocessen
  • Integrale visie op het New Hire proces: aantrekken, betrekken en behouden van medewerkers

3 fasen, 6 onderdelen

We kennen 3 fasen in onze New Hire Employee Journey. Ieder bestaat uit 2 onderdelen:

 

Afhankelijk van de fase, het pakket en de behoefte biedt Dapprr Coaching, Advies, Projectcoördinatie of Programma ontwikkeling aan. Meer weten over Programma ontwikkeling?


Gap vs Groei

Op 4 niveau's kan er een Gap zijn in de verwachting tussen de (nieuwe) medewerker en het team en organisatie. Hoe kleiner de gap,hoe minder het verloop, en hoe meer groei.

 

In de basis zal er een open, transparante, flexibele, betrokken en reflecterende cultuur moeten zijn waar medewerkers als integrale mens worden gezien om een positieve match te realiseren. Er zal ruimte moeten zijn voor talentontwikkeling en talentdiversiteit. Als laatste zullen medewerkers vitaal willen blijven.


Recruitment vs Journey

Om de verwachtingen te managen zal al in de Pre-boarding helderheid bij beide partijen moeten zijn. Echter het succes de match is maar voor een deel afhankelijk van deze fase. In de onboarding en stay boarding fase zal duidelijk worden of aan de verwachtingen wordt voldaan.

 

Het aantrekken van een nieuwe medewerker zal daarom een Journey moeten zijn en niet moeten blijven hangen in platte werving en selectie. Een Journey waarin Onboarding en Development een belangrijk onderdeel zijn. Onderzoek wijst uit dat het verloop een stuk minder wordt en de betrokkenheid hoger.


“It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change.”
Charles Darwin